19 December 2008

Debaran lagi

Pagi2 aku dah bukak internet.Aku nak tengok result untuk semester 4 ni.Tapi masa aku buka portal pelajar, result tak kuar lagi.Dia tulis senat sedang bersidang.Keputusan akan keluar on line pada 20 disember.La...kalau ikut kalander akademik, result kuar hari ni.Tak apalah.Esok pun esoklah.Wah, esok juga keputusan penempatan adik aku ke sekolah akan kuar kat website kem pelajaran.
Aku pun macam biasa habiskan masa dengan anak2 di rumah.Gaji dan bonus dah masuk tapi aku tak ada nafsu nak shopping.Entahlah...sejak hubby duduk jauh ni semangatku seakan terbang entah ke mana.Aku cuma beli barang di kedai aje.Selalunya aku akan ke The Store atau Billion untuk membeli barang keperluan.Entahlah...mood nak pegi jejalan tak ada langsung.
Petang tadi, Danial ajak aku jalan2.Aku kata abah tak ada tak best.Selalunya time abah depa cuti aku akan masak2 dan kami berkelah di tepi pantai.Mungkin dia rindu suasana macam tu.Untuk menunaikan permintaan Danial yang nak pegi jalan2 tu, aku pun ajaklah depa pergi KFC Lukut.Aku bungkus aje dinner plate 1 set.Malas nak layan depa makan kat situ.
Sampai kat rumah, depa tak hiraupun ayam goreng tu.Depa layan tengok TV aje.Lepas maghrib aku try tengok balik website UPM.Tetiba aje result dah kuar.Aku dah agak result aku tak best sangat.Mana taknya, esok exam malam ni baru pulun baca.Subjek yang paling aku boring teori pengenalan komunikasi nasib baik lulus gak.Senior aku semester lepas siap pesan kat aku buat elok2 sebab sem depa ramai yang tak lulus.Aku dah agak GPA aku tak sampai 3 pointer ke atas.Habis la CGPA aku turun.Aku dulu target nak kekalkan CGPA 3 pointer ke atas.Semester ni punya pasal habis semuanya turun.Macam mana nak sambung master? Syarat PJJ Master kat UPM mesti CGPA 3 pointer ke atas.( macam le nak sambung master...degree pun tak lepas lagi he..he..)Penat tengok result aku, aku pun makan la ayam goreng tadi.Aku tengok Danial dan Anis dah mula pegang sorang seketul.Aku punya asyik dengan result aku sampai tak perasan depa ambil sendiri.Selalu aku tolong hidang.Tak apalah, anak mama dah pandai berdikari.Tetiba aku terima sms rindu lagi dari hubby.Aku pun balas guna ayat menggoda punya.he..he..
Debaran nak tahu result dah habis.Esok debaran posting Man pulak.Minggu depan debaran sama ada usaha abang long nak cuba 'seludup' nama aku ke kedah berhasil atau tidak.Abang Long kata Ahad ni dia singgah rumah aku.Dia pergi kenduri kat Gemas hari ni.Thank you abang Long.Abang Long memang abang yang ambil berat kat adik2 walaupun adik2 semuanya dah besar panjang.
Debaran demi debaran...harap debaran berakhir dengan kegembiraan.

1 comment:

  1. Liza aku doakan debaran hang berakhir dengan kegembiraan. Mmg tak best pun kan berjauhan ngan suami rasa cam satu kaki tak ada. aku dah rasa masa berpantang jer cukuplah..itu berpantang kita tahu kita tak sihat ni kalau sajer2 nak dok jauh tak tahulah. Cepat2 hang dapat tukaq nooo...

    ReplyDelete

saya suka baca komen anda...saya amat menghargainya.