22 January 2010

Abah dah boleh jalan.

Besi di kaki abah sudah selamat dicabut oleh doktor...Ada sedikit darah mengalir.Abah kata sakit jugak semasa proses mencabut besi tu.Kelihatan kaki abah agak bengkak.Doktor bagi mc hingga hari Selasa.Nampaknya abah sudah mula bertugas pada hari Rabu...Sesudah bercuti panjang,(kira-kira 3 bulan lebih) abah terpaksa membiasakan diri bertugas mengikut shif.Malasnya...kata abah.Apa taknya, semasa cuti panjang tu, abah makan,tidur,hantar Anis ke sekolah,melayari internet,menemankan anak buat homework dan sekali sekala menyidai pakaian di ampaian.Cukup waktu, makanan terhidang...Sudah terbiasa rehat panjang di rumah... Rabu ni rutin harian abah akan berubah.

Walaupun besi sudah dicabut, abah masih tidak boleh berjalan sendiri.Tapak kaki masih belum boleh mencecah tanah dengan mantap.Masih perlukan tongkat secara minimum.Perubahan yang amat ketara,abah sudah boleh berjalan dengan lebih laju tanpa melompat-lompat lagi.Tangan abah juga sudah boleh menggenggam dengan lebih kuat.

Anak-anak sangat gembira dengan perubahan abah."Boleh pergi mandi air terjun", kata Anis."Boleh kita pergi Langkawi lagi," kata Danial yang masih tidak puas ke Langkawi.

Pesan mama dan anak-anak, jangan buat kerja lasak sangat.Kaki abah tu belum kuat lagi.SELAMAT BERTUGAS ABAH.SEMOGA CEPAT SEMBUH DAN KEMBALI SEPERTI ABAH YANG DAHULU.

4 comments:

  1. Kat depan kepala jalan parit gabis tu ada kedai makan ikan keli bakar cicah air asam yang tersgt sedap. Ikan masih panas-panas dan menyelerakan.

    ReplyDelete
  2. Tau aja kat mana makan sedap2. Terliur orang kat sini..........
    Pesan pada Azhar, hati2 jalan kaki belum kuat lagi. Rawatan kampong diteruskan........

    ReplyDelete
  3. Salam Cikgu Liza,
    Semoga suami akak bertambah sihat dan pulih insyaallah seperti sediakala....

    ReplyDelete
  4. Berita hari ni... Gaji baru polis akan diumumkan esok..........wah ada bonus ni........ lebat tuh................

    ReplyDelete

saya suka baca komen anda...saya amat menghargainya.