12 August 2009

Majlis Pernikahan Adik Ipar di Kampung Jawa, Bukit Pelanduk.

Mak mentua dan bapak mentuaku disandingkan di atas pelamin...Tersenyum Encik Mat Saini terkenang kembali saat disandingkan di atas pelamin dengan Puan Esah kira-kira 39 tahun yang lalu.
Wajah ceria sang pengantin...( aku rasa nak gelak jugak sebab ada sorang sepupu tu bisik kat aku,memang adik beradik hubby aku ni taste kat perempuan yang tombam ke? ...aku tembam, yang ni pun agak tembam...)aku jawab " aku nikah dulu tak tembam ye...berat 50kg je...dah anak dua baru tembam....


Saat yang mendebarkan..."aku terima nikah Nurul Huda bt .... dengan mas kahwin RM200 tunai..."Sah.Dengan sekali lafaz, adik iparku sudah bergelar seorang suami...

Pengantin sedang khusyuk mendengar khutbah nikah.Mesti dengar dan faham tanggung jawab seorang suami...Isteri adalah satu amanah yang diberi oleh Allah kepada seorang lelaki yang bergelar suami.



No comments:

Post a Comment

saya suka baca komen anda...saya amat menghargainya.