05 January 2009

Apa aku buat hari ini.

Pagi tadi aku bangun jam 5 pagi.Siap set jam lagi.Takut terbabas sebab masa cuti aku bangun lambat ckit.Dah siap semua aku tengok jam awal lagi.Baru pukul 6.30pg.Aku pun breakfast la dulu.Ala...makan biskut kering dengan Milo aje.Lepas tu, aku kejutkan Danial dan Anis.Hari ni aku releks aje.Sebab aku tengok jam awal lagi.Sampai rumah Kak Tipah Danial tak mahu turun kereta.Jenuh Kak Tipah pujuk.Anis pulak excited nak pergi sekolah.Dia angkat sendiri beg dia.Dia pun pujuk sama abang dia yang tak mahu turun kereta tu..Susah sangat, aku seret Danial keluar.Aku tengok dia nangis.Aku terus aje jalan.Pandai2 Kak Tipah la pujuk dia.
Nak masuk ke pagar sekolah punya la seksa.Kereta berderet2.Maalumlah hari ni ramai parent hantar anak masing2 ke sekolah.SM Lukut pun sama.Aku belok ke kanan dengan penuh berhati2.Banyak kemalangan kecil berlaku kat situ.Tempat parking sekolah kosong lagi.Menunjukkan ramai lagi yang belum sampai ke sekolah.
Aku bertugas menjaga audio semasa perhimpunan.Minggu ni aku bertugas dengan Kak Sharti.Aku paling tak gemor bertugas masa minggu mula2 sekolah dibuka.Sebabnya ramai ibu bapa yang tengok cikgu bertugas.Mujur Kak Sharti jadi MC hari ni.Kalau aku, ketar la jugak sebab kena cover sopan depan mak bapak.Aku cuma berucap untuk memberitahu nama2 murid yang menerima RMT.Hari ni ramai kawan2 tegur aku pucat.Entahlah, aku rasa sebab period aku yang panjang.Dah masuk hari ke12 hari ni.Kalau pergi klinik mesti doktor bagi pil perancang bagi hentikan darah.Doktor kata takut aku kurang darah dan lemah.Aku malas nak pi klinik sebab problem yang sama aje.Pil perancang ada spare kat rumah.Malam nantilah aku makan.Selalunya lepas 2 hari makan, period pun berhenti.
Lepas rehat aku masuk ke kelas 1Venus,3 Mercury, 3 Saturn dan 1 Mercury.Hari ni cuma sesi perkenalan dan memberitahu murid buku2 yang akan aku gunakan nanti.Lepas tu aku pun test la murid2 baca 1-10 kat murid 1 Mercury.Okey la jugak walaupun 1 Mercury tapi budak India terutamanya pandai gak Maths.Mungkin sebab dalam BI kot.Aku perhatikan sekolah aku ni budak India memang terro2 BI.Aku pun kekadang kalah.
Aku balik jam 2.15 petang.Terus pergi PD.Konon nak cari uniform Danial,tapi saiz yang paling besar pun aku tengok macam tak muat je untuk Danial.Aku beli t shirt putih aje untuk Danial.Nanti aku nak cakap la kat cikgu dia yang baju Danial tak ada saiz.
Lepas tu, aku beli susu dengan Milo kat Billion.Milo sekilo dengan susu sekilo hanya tahan 5 hari aje..Kuat betullah depa ni minum...
Lepas tu aku pergi ke Bank Islam.Kat situ aku bayar bil dengan bank in duit untuk mak aku.Dah selesai semua, aku pun cadang nak balik.Sampai kat depan balai bomba, aku teringin nak beli burger kat situ.Sebabnya Kak Faridah selalu cerita kesedapan burger kat situ.Aku beli la burger lembu 1.Murah aje.RM2.30.
Aku jemput anak2 dari rumah Kak Tipah.Dalam kereta aku tanya la pasal sekolah kat Danial dan Anis.Danial kata dia ada banyak kawan.Hari ni makan biskut aje kat sekolah( bab makan mesti dia tau...)Anis pulak cerita pasal ramai mama kawan dia pergi sekolah.Mama aje tak datang...Masing2 nampak ceria je sekolah hari ni.Nampaknya aku membuat pilihan yang tepat dengan menghantar anak2 aku ke tadika KEMAS.Aku rasa kalau aku hantar tadika lain mesti anak2 aku menangis atau pun nak balik...
Sampai rumah aku cuba baju Danial yang dibeli tadi.Besar la pulak.Nampaknya esok kena tukar ni...
Lepas mandi, aku pun cari tudung warna hitam.Sebabnya tadi kat sekolah GB kata sampai pekeliling mulai esok guru2 kena pakai tudung hitam dan lelaki pakai songkok lilit putih sebab berkabung.Aku tak pasti sampai bila.Tapi, yang pasti sampai minggu depan tiap2 hari kena pakai tudung hitam.Godek punya godek jumpa la 2 helai tudung hitam.Aku tak suka pakai tudung hitam.Mujur masa cuti masa packing barang, aku ada terjumpa tudung hitam dan aku masukkan dalam kotak.Kalau tak packing barang, aku pun tak tahu kat mana tudung hitam aku...

No comments:

Post a Comment

saya suka baca komen anda...saya amat menghargainya.