25 June 2009

Danial, Anis dan Omey...

Danial, Anis dan sepupunya memang kamceng.Nur Farahin atau lebih mesra dipanggil Omey.Petang tadi Omey dan family datang ke rumah.Kebetulan, birthday Anis baru saja lepas.Aku beli pizza 3 kotak.Maka, masing-masing makan pizza yang masih panas tu...Tanpa kek, tanpa tiup2 kek,tanpa majlis apa-apa.Anis pun bukannya faham sangat party birthday ni..Dan memang aku tidak mahu mengajar anak pasal party2 ni.membazir dan mengagungkan budaya barat.Lebih afdal sedekah makan pada golongan yang lebih memerlukan...Omey sampai tak mahu balik ke rumah sebab seronok sangat main dengan Danial dan Anis.Tapi, ajak bermalam di rumah tak mahu pulak...

1 comment:

  1. Sebenarnya tidak salah mengingati tarikh lahir kita. Mengucapkan syukur kerana Allah telah melanjutkan usia kita, diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan diberi keberkatan hidup. Pada hari tersebut dibacakan Doa Kesyukuran, tanda terima kasih kita kepada Allah. Pada hari biasa boleh tapi hari yang dianggap istimewa seperti Hari Guru, Hari Bapa dan Hari Ibu.

    Tapi kita lupa bila kata hari lahir tiup lilin, itu fahaman orang tidak berpelajaran dan tidak mengucapkan syukur kepada Allah.

    ReplyDelete

saya suka baca komen anda...saya amat menghargainya.