25 May 2009

Rasa macam tak percaya...


Dengan berkobar-kobarnya, aku buka website KPM jam 12 tengah malam.Masih belum update semakan permohonan.Aku tidur dulu.Pukul 5 pagi bangun lagi.Check lagi...Terjojol biji mata membaca ayat :
PERMOHONAN ANDA KE NEGERI PERAK TIDAK DILULUSKAN.SURAT RASMI AKAN DIHANTAR KE JABATAN PENDIDIKAN NEGERI.
Oh tidak...Rasa macam tak percaya..Tak apalah.SK Lukut masih memerlukan khidmatku...(ayat menyedapkan hati)
Bulan 7 ni Kak Yati balik Malaysia.Tinggal di Putrajaya.Ada geng...Ada tempat transit...Kesian Encik Azhar...rumahnya tak ada surirumah...Uwa...Rasa macam tak percaya...Rasa macam....nak nangis....

5 comments:

  1. sama la kak...sedih yer. ramai yang tak diluluskan :(

    ReplyDelete
  2. Sabo.... ajelah.. ada hikmahnya. Kita hanya merancang tuhan yang menentukan. Banyakkan berdoa semoga Allah memberkati:
    Ya Tuhanku: Hidupkanlah daku selagi hidup itu lebih baik bagiku, dan matikanlah daku apabila mati itu lebih baik bagiku. Amin

    ReplyDelete
  3. tak perlah Liza bersabo yerr..mgkin lain kali Tuhan makbulkan permintaan ko..banyakkan berdoa.

    ReplyDelete
  4. Daripada Ibnu Mas'ud r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: "Sesiapa yang ditimpa oleh kemelaratan, lalu diturunkannya kepada manusia ( meminta tolong kepada sesama manusia agar dihilangkan kemelaratannya itu), maka tentu tidak akan tertutuplah kemelaratannya tadi."

    "Tetapi sesiapa menurunkannya kepada Allah (yakni mohon kepadaNya agar dihilangkan kemelaratannya), maka bersegeralah Allah akan memberinya rezeki dengan segera atau dengan lambat."

    Diriwayatkan oleh Imam-imam Abu Dawud serta Tirmidzi dan Tirmidzi mengatakan bahawa ini adalah hadis hasan sahih gharib.

    Pasrah itu lebih baik

    ReplyDelete
  5. Tak pa... nanti kakak akan selalu turun ke Lukut jenguk2... tak boring bila dah kerja kat Putrajaya..... waw... kelakar tengok gambaq tu... frust bukan main lagi menungkuk...heq.. heq..wau..waw

    ReplyDelete

saya suka baca komen anda...saya amat menghargainya.