17 March 2009

Perjumpaan Bersemuka UPM

Petang Jumaat aku beritahu Kak Tipah yang esok paginya aku akan hantar anak2 ke rumahnya.Kak Tipah memberitahu aku yang dia nak bawa anak2ku ke kenduri kahwin di Taman Selasih.
Malam itu, aku ambil keputusan untuk membatalkan hasratku ke UPM sebab aku rasa tak sedap hati.Entahlah.Aku pun tak tahu kenapa.Aku segera SMS Kak Norzi yang aku tak jadi ke UPM esok.
Pada hari Sabtu, lepas maghrib, tetiba aku terima call dari Kak Norzi yang dia masih lagi dalam perjalanan ke rumah.Dia terkandas dalam banjir di sekitar UPM.Mujurlah dia tidak keseorangan.Kak Sazelina dan Kak Rusimah turut tumpang kereta Kak Norzi.Mereka terpaksa mencari jalan alternatif lain untuk ke highway seremban.Dia kata tangannya menggigil sebab tak pernah berhadapan dengan keadaan seperti itu.Aku rasa mungkin sebab itu hati aku rasa tak sedap aje nak pergi UPM pada hari Sabtu.
Pagi Ahad, aku sudah bersiap untuk ke UPM.Aku kejutkan anak dan belikan mereka sarapan dahulu barulah dihantar ke rumah Kak Tipah.Danial order nasi lemak dan Anis hendak keow teow goreng.Selepas menghantar anak, aku segera ke rumah Kak Norzi.Sampai di plaza tol ke highway KL, Kak Sazelina dah tunggu aku di situ.Sorry la ye.Lambat sikit.Perjalanan kami berjalan lancar.Aku bawak kereta agak laju.Nak mengejar masa.Macam2 topik yang kami bualkan.Kak Norzi kata kuliah semalam banyak tips berguna yang diberi oleh pensyarah.Rugi gak la aku tak pergi.Tapi Kak Norzi dah tolong ambilkan nota untuk aku.
Sampai di UPM kuliah sudah berjalan kira2 15 minit.Pensyarah Media,Teknologi dan Masyarakat sedang menyampaikan kuliah.Selepas itu, kami minum teh yang disediakan di luar dewan.Selepas itu, Dr.Ma'rof menyampaikan kuliah yang bertajuk Pengantar Psikologi.Seronok sangat dengar kuliah dari Dr. Ma'rof.Jelas, tepat dan kelakar.
Kami bertolak ke rumah jam 12.30 tengah hari.Kami berhenti makan di RnR Seremban.Aku tapau lauk ikan keli masak lemak.Tak larat nak masak balik nanti.
Aku jemput Danial dan Anis dari rumah Kak Tipah.Mereka baru balik dari majlis kenduri doa selamat jiran Kak Tipah.Anis becok cerita yang cucu atok jiran Kak Tipah nak bersunat.Nak kena potong #### dia...Aku tergelak dengar cerita dia...Petang tu, aku suapkan depa makan nasi lauk ikan keli masak lemak cili api.Berselera depa makan.Walaupun pedas, tapi asyik bertambah nasi aje.Wah...selera noghori anak2 aku ni.Macam mana nak balik Kedah? Nampaknya aku kena belajar masak masakan nogori la sebelum berpindah ke sana. Tak apa.Asiah memang terro bab2 memasak terutamanya menu noghori ni...

No comments:

Post a Comment

saya suka baca komen anda...saya amat menghargainya.