26 December 2008

Kasih seorang ibu...

Aku hantar sms kat abang long berbunyi " Long, macam mana dengan pertukaran ija? ada perkembangan terbaru tak?" Tak lama lepas tu, abang long balas " belum lagi.Kalau sampai bulan 1 tak ada perkembangan, kira ngajar aje lah kat Lukut dulu."
Aku rasa memang tak ada harapan la aku nak tukar kat Kedah bulan 1 ni.Tak apalah, tugas tahun hadapan pun dah dapat.Kawa-kawan pun ramai bagi semangat.Kak Norzi siap offer ajak aku tidur rumah dia kalau aku takut.Kak Tie pulak pindah depan rumah aku.Kata dia nak kawankan aku kalau2 ada masalah.Kami senasib.Sebab husband dia dah tukar Pahang tapi dia tak dapat tukar lagi...Aku rasa aku boleh hidup dengan anak2 di sini.Ramai yang sedia membantu.Cuma aku kena kuatkan semangat dan lawan perasaan rindu pada hubby tersayang.
Malam tadi, aku fon mak kat kampung.Mak aku kata lepas kenduri Man nanti mak aku nak duduk dengan aku kat Lukut ni.Mak aku risau aku boleh ke handle semuanya seorang diri.Mak...anak mak ni dah besar.Dah jadi mak orang pun...tapi yelah kasih seorang ibu...Sentiasa risaukan keselamatan anaknya.Aku seronok sangat dengar cadangan mak tu.Aku dah plan nak order makanan tengah hari dan malam kat mangkuktingkat.com aje.Aku tak mahu susahkan mak aku kena masak.Ada orang hantar terus lauk ke rumah.Lagipun aku tengok kat website mangkutingkat tu, harga dia pun berpatutan.Menu pun pelbagai dan bertukar setiap hari.Tapi aku tak pasti sama ada kat Port Dickson ni ada tak pengedar dia.Tu aku kena pastikan dulu.
Ada satu bilik yang hubby aku suka lepak2, boleh mak aku tidur kat situ.Ada katil bujang kat situ.Yes, seronoknya mak aku nak duduk dengan aku!

No comments:

Post a Comment

saya suka baca komen anda...saya amat menghargainya.